Ana Sayfa Avrupa İtalya İtalya Turu 3. Gün (Bologna – Floransa – Montecatini)

İtalya Turu 3. Gün (Bologna – Floransa – Montecatini)

1121

İtalya turumuza başlayıp milano ve venedik’i gezdikten sonra otelimize gelmiştik.

Venedik’teki otelde geçirdiğimiz son geceden sonra sabah kahvaltımızı yaparak tekrar yola çıktık. Normal programda Floransa vardı. Ekstra tur olarak Bologna şehrine uğradık.

Otobüs ile Bologna turu esnasında özellikle kaldırımlar dikkatimizi çekti. Tüm binalar kaldırımların üzerini kapatacak şekilde yapılmış. Böylece kaldırımda yürürken yağmur yağdığında ıslanmıyor, güneşte yanmıyorsunuz. Bu nedenle Bologna için yağmur yağmayan şehir diyorlar.

Yağmur yağmayan şehir: Bologna

Otobüsten indikten sonra Neptün Çeşmesi, Piazza Maggiore (Büyük meydan), Eski borsa binası ve üniversite gezdiğimiz yerler arasındaydı. Üniversite sokağındaki bir duvarda Nazım Hikmet’in sebastian bach’ın do majör konçertosu şiirinden dizilerin kullanıldığı bir grafiti görmek oldukça etkileyiciydi. Bologna turunun ardından öğlen gibi Floransa’ya gitmek üzere tekrar yola koyulduk.

Nazım Hikmet’in sebastian bach'ın do majör konçertosu şiirinden dizilerin kullanıldığı bir grafiti

Floransa tarihi yapısı ile oldukça etkileyiciydi. Bizim rehberimizin dışında bir adet yerel rehber bulunma zorunluluğu olan bir kent. Turumuzun bu kısmında yerel rehber bize eşlik ettik. Floransa’da Arno nehri, Ponte vecchio köprüsü, San Giovanni battista, Vaftizhane ,Santa Maria del fiore katedrali, Signoria Meydanı ve Sarayı görülecek yerler arasında bulunuyor.

Floransa Santa Maria del fiore katedrali

İtalya’da ağız tadıyla et yiyebildiğimiz tek yer Floransa’ydı. Hemen hemen tüm türk grupların gittiği bir lokantaya bizde gittik. Kızarmış ekmek üzerine domates, Biftek ve içecek’ten oluşan menüye kişi başı 22€ vererek karnımızı doyurduk güzelce.

Floransa sokaklarıda oldukça canlı. Nerdeyse her köşede bir sanatçıya rastlıyorsunuz. Floransa belediyesi kaldırım sanatçıları için yer ayırmış. Hergün farklı sanatçılar buraya gelerek tebeşir ile yola resim çiziyorlar. Ertesi sabah belediye yolu yıkayarak temizliyor ve diğer sanatçı çalışmasını yapıyor.

Floransa sokak ressamları

Floransa’da ucuz çanta bulmanız mümkün. Orjinaline çok benzeyen fakat markası olmayan replika çantaların satış yeri burası. Bu çantalar için ayrı bir pazar kurulmuş. Ucuz dedim ama Euro olan düşündüğünüzde çakma bir çantaya o kadar para vermek istemeyebilirsiniz. Bunun yerine hemen hemen aynı fiyata Outlet mağazalarından almanızı tavsiye ederim.

Floransa sokak pazarları ve çantacılar

Floransa’da grup ile buluşmanın ardından Monte Catini’de bulunan otelimize geçtik. 4 yıldızlı hotel biondi’de konakladık, tur boyunca kaldığımız en iyi otel burasıydı. Monte Catini termal kaplıca bölgesi olup turistler için oteller ile dolu diyebiliriz. Çarşamba günleri burada panayır gibi eğlence oluyor. Ana cadde üzerinde sergiler açılıyor, hediyelik eşyalar, takılar, el yapımı ürünler satışa çıkarılıyor. Aynı zamanda sokak dansları ile harika bir gece geçiriyorsunuz. Dilerseniz cadde kenarındaki cafelerde oturarak güzel bir kahve eşliğinde gösterileri izleyebilirsiniz.

Diğer günler için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.

İtalya Turu 1. Gün (Milano – Venedik)
İtalya Turu 2. Gün (Venedik)
İtalya Turu 3. Gün (Bologna – Floransa – Montecatini) (Şu anda buradasınız)
İtalya Turu 4. Gün (Portofino – Pisa)
İtalya Turu 5. Gün (Siena – Vatikan – Roma)
İtalya Turu 6. Gün (Göller Bölgesi – Nemi – Outlet Bölgesi – Roma)
İtalya Turu 7. Gün (Pompei – Napoli)